Ved at klikke "Accepter", indvilliger du til at der gemmes cookies på din enhed for at forbedre navigationen på hjemmesiden, analysere brugen og assistere vores markedsføringstiltag. Se vores Privatlivspolitikker for at læse nærmere.

NorFalk —

Let’s start giving back what we take

OUTPUTS

Brandstrategi
Filmproduktion

UDFORDRING

At oversætte videnstunge science backed argumenter til fortællinger, der inspirerer og uddanner målgruppen. At gøre en B2B orienteret biotech virksomhed tiltalende overfor befolkningen.

Løsning

En benefits orienteret brandfilm der inspirerer gennem innovation, fællesskab og den ærlige fortælling om ønsket for impact. En kunderejse der tager højde for forskellen på kunder og kunders kunder.

Filmproduktion
Filmproduktion
Brandstrategi
Alle projekter
Afspilningsknap

Udfordring

Da vi første gang var i dialog med NorFalk, vidste vi, at opgaven ikke var ligetil. For hvor meget forstår du egentlig, hvis jeg siger, at NorFalk har udviklet verdens første bio-based surfaktant? Formodentlig ingenting, og selvom vi godt kan tage dig igennem alt det tekniske, så vil det tage alt for lang tid, og jeg har helt sikkert tabt din opmærksomhed inden næste linje. 


Vores udfordring var derfor at skabe en fortælling om NorFalk’s produkt, som både gjorde det let at forstå, men som samtidig også var spændende. Derudover skulle vi finde en måde at formidle kernefortællingen ud til både producenter og slutkunder og skabe et naturligt flow i deres kunderejse. 

Løsning

Efter vores første workshop med NorFalk stod det hurtigt klart for os, at vi ikke skulle forsøge at forklare noget som helst om surfaktanter eller begive os ned i det tekniske. Det ville kræve flere minutter at forklare, og i virkeligheden var det slet ikke vigtigt. Det vigtige er, at NorFalk har udviklet et produkt der kan nedbringe CO2 udtrykket markant i en industry, hvor skalaen er enorm. Det vigtige er, at vi har med en flok mennesker at gøre, som faktisk ikke er drevet at penge og exits, men som står op hver dag med et ønske om impact.


Det var derfor klart, at vi skulle snakke benefits over features, og samtidig også bruge ønsket om impact som fortælling. Resultatet blev en rammefortælling under narrativet “let’s start giving back what we take” med en benefits sektion i midten. 


Udover hovedfortællingen valgte vi at inddele kunderejsen i to sektioner: producenter og slutkunder. Til producenterne tog vi udgangspunkt i et forholdsvist højt vidensniveau, et ønske om troværdighed og en lyst til fordybelse i emnet. Til slutkunderne gik vi ud fra et kort attentions span på sociale medier og et lavere vidensniveau. Derfor producerede vi en 5 minutters film, som gik i dybden som bruges længere nede i kunderejsen til producenterne. Til de sociale medier og til slutkunderne producerede vi i stedet 3 “infotizers” af 15 sekunder pr. stk., som har en kurateret rækkefølge, således at slutkunden uddannes løbende, som de bevæger sig igennem rejsen. 

Resultat

Materialet er på nuværende tidspunkt ude og leve på de forskellige kanaler, hvorfor vi løbende kommer til at opdatere med resultaterne, når de kommer ind.

Tilbage til flere cases

Udforsk flere...

LAVA Studio —

Reform your body & mind

Brandstrategi
Digital kampagne
Naming
Alle projekter