Ved at klikke "Accepter", indvilliger du til at der gemmes cookies på din enhed for at forbedre navigationen på hjemmesiden, analysere brugen og assistere vores markedsføringstiltag. Se vores Privatlivspolitikker for at læse nærmere.

Dansk Golf Union —

Engagement og medlemsvækst gennem branded content

OUTPUTS

Webserie
SoMe-ads
Kampagnefilm

UDFORDRING

At drive engagement og medlemsvækst på tværs af en bred national forening med mere end 163.000 medlemmer.

Løsning

Løbende serielle underholdningsprægede formater designet til fordybelse på Facebook og på Golf.dk

Branded content
Branded content
Brandstrategi
Filmproduktion
Alle projekter
Afspilningsknap

Udfordring

I efteråret 2020 kom vi i kontakt med Dansk Golf Union. De modtog gode resultater på videoer på Facebook, men ønskede at tage det til næste niveau. De ønskede mere aktiv tid med medlemmerne, og de ønskede mere trafik til deres nyhedsmedie. 


Udfordringen lå derfor i at forstå en kompleks målgruppe med en stor aldersspredning og lave film, som de ville fordybe sig i. Samtidigt lå der en udfordring i at lave koncepter, som var lette at duplikere, og hvor serialitet og masseproduktion var en fordel.

Løsning

Siden starten af vores samarbejde i 2020 har vi udviklet og produceret over 126 minutters video fordelt på 36 film, 3 kampagner, 1 dokumentarserie og meget mere. 


Det første projekt, vi lancerede, var kampagnen “Danmarks mest strategiske golfhuller”. Det var en sommerserie på 18 afsnit i 2021, som havde det primære formål at drive lokalt engagement og eksponering til medlemsklubberne. Her valgte vi bevidst at bruge kendte ansigter fra klubberne selv, og lægge en ny vinkel på, som vi vidste ville tiltrække en stor del målgruppen; nemlig det strategiske aspekt ved golf.


Siden har vi videreudviklet på det serielle branded content format, og i 2022 har vi blandt andet produceret en sommerserie med Lars Ranthe på 9 afsnit med gennemsnitligt 20.000 organiske afspilninger pr. episode. Serien fortsatte i 2023 med anden sæson, som bød på endnu flere klubbesøg og flere timer med Lars Ranthe foran kameraet. Med et gennemsnit på 100.000 afspilninger pr. episode på tværs af alle medier satte denne sæson nye højder for performance.

Sidst men ikke mindst har vi været i gang med at udvikle en underholdningsserie med Marcus Hundebøl og Oliver Helligkilde. Kun et afsnit er udgivet som en test. Dette afsnit har dog fået hele 34.400 organiske visninger, og vi forventer derfor at bygge videre på serien i 2023. 

Resultat

DGU slog i 2021 medlemsrekord og havde den største medlemsvækst nogensinde med næsten 10.000 medlemmer fra 2020 (154.800) til 2021 (164.100). Det var dog et medlemstal, som man var sikker på ville dale igen, da en stor del af de nye medlemmer var tilskrevet corona. Derfor har vi arbejdet meget med branded content i 2022 for at fastholde alle de nye medlemmer, og der er stadigvæk 163.900 aktive medlemmer pr. december 2022. 

Tilbage til flere cases

Udforsk flere...

The Kitchen —

We help you become an entrepreneur

Digital kampagne
Konceptudvikling
Filmproduktion
Alle projekter

LAVA Studio —

Reform your body & mind

Brandstrategi
Digital kampagne
Naming
Alle projekter