Ved at klikke "Accepter", indvilliger du til at der gemmes cookies på din enhed for at forbedre navigationen på hjemmesiden, analysere brugen og assistere vores markedsføringstiltag. Se vores Privatlivspolitikker for at læse nærmere.

Shouter —

Get someone else to do it

OUTPUTS

TV-reklame
SoMe-ads

UDFORDRING

Flere Shouts — Flere byer. At introducere task-sharing og alle de fordele, der er i at uddelegere opgaver for travle folk og folk uden de nødvendige færdigheder.

Løsning

En kampagne, der gennem hyper stiliserede eksempler, fanger opmærksomheden og illustrerer behovet for task-sharing. Samtidig viser kampagnen helt konkrete eksempler på, hvad der kan findes hjælp til gennem Shouters app.

TV-kampagne
TV-kampagne
Konceptudvikling
Brandstrategi
Filmproduktion
Afspilningsknap

Udfordring

Hvordan kan en startup-virksomhed etablere sig gennem en kampagne? Hvordan kan kampagnen både forklare ‘hvorfor er vi her’ og opbygge troværdighed - uden at det bliver kedeligt at være tilskuer til?  

Dette er nogle af de spørgsmål, Shouter sad inde med i starten af 2023. Udfordringen bestod i at finde en vinkel og en æstetisk, som var ung, frisk og iøjnefaldende, som samtidig gav mulighed for at tale ned i kernen af formålet med Shouter som markedsplads. Nemlig dét, at vi skal blive bedre til at få hjælp til de ting, vi ikke selv er gode til, for dermed at kunne frigive mere tid til det, vi rent faktisk kan lide at lave.

Løsning

Sammen med designbureauet BWD Studio dykkede vi ned i Shouters purpose og definerede de to primære målgrupper. “Ten thumb urbanists”, som dækker over personer i byen, der mangler håndværksmæssige kompetencer og “suburban parents”, der er personer med lidt eller ingen tid til at nå deres praktiske to-do-liste.  

 

En del af formålet med kampagnen var at drive flere faktiske shouts, og derfor handlede det om at kigge ind i, hvor potentialet var størst. Hvis vi skulle tale ind i “suburban parents” manglende tid, ville det kræve en stor adfærdsændring, fordi målgruppen dermed først skulle oplæres i, at det er muligt at købe tid ved at betale andre for at gøre tingene for én. Dette er ikke den generelle opfattelse af brugen af task-sharing, og det blev derfor vurderet, at den position ville være dyrere og mere tidskrævende at indtage. Det gav derfor mening at fokusere på de manglende kompetencer, og det faktum, at det også tit er rimelig nederen at bruge sin tid på praktiske opgaver. Vi vurderede, at denne position ville være mest relaterbar på kort sigt, og derfor også en større driver til at skabe flere shouts hurtigst muligt. 

Kampagnen tager derfor afsæt i situationer, hvor det “er gået galt”, og hvor de optrædende personers blik fortæller, at de lige i dette øjeblik er ret så trætte af deres liv. De skulle derfor i stedet have brugt Shouter. Så kunne de uheldige personer have fået hjælp med at komme til bunds på deres to-do-lister og i stedet have lavet noget, som de elsker at lave.

Resultat

Kampagnen gik i oktober live på TV2, Meta og YouTube i både Danmark og Amsterdam. De konkrete resultater vil blive delt, når kampagnen er færdig med at leve.

Tilbage til flere cases

Udforsk flere...

Viborg Katedralskole —

Trygt at drømme

Brandstrategi
Digital kampagne
Konceptudvikling
Filmproduktion
Alle projekter