Ved at klikke "Accepter", indvilliger du til at der gemmes cookies på din enhed for at forbedre navigationen på hjemmesiden, analysere brugen og assistere vores markedsføringstiltag. Se vores Privatlivspolitikker for at læse nærmere.

The Kitchen —

We help you become an entrepreneur

OUTPUTS

Brandfilm
SoMe-ads
Out-of-home

UDFORDRING

At skabe en brandkampagne som styrker The Kitchens position hos både forskere og studerende, og samtidig øger aktiviteten i huset hos begge målgrupper.

Løsning

En kampagne, der finder et “offer” som er fælles hos begge dele af målgruppen - nemlig “trygheden i det ukendte” og som tillader for kortere outputs målrettet de to submålgrupper.

Digital kampagne
Digital kampagne
Konceptudvikling
Filmproduktion
Alle projekter
Afspilningsknap

Udfordring

The Kitchen kontaktede os med henblik på en overvejende digital kampagne, som dels skulle forene forskere og studerende, og som dels skulle få flere forskere og studerende til at gøre brug af The Kitchen. 

De to målgrupper, som begge er en integral del af The Kitchens identitet, har før været adskilt i fortællingerne, og det var på tide, at de blev samlet. For os handlede det derfor om at finde den stærkeste fælles driver hos begge målgrupper.

Mediebureauet Carat skulle stå for selve udrulningen af kampagnen, som skulle udrulles over Meta, YouTube, LinkedIn og som out-of-home på Aarhus Universitet.

Løsning

Efter en masse samtaler med studerende og forskere stod det klart, at The Kitchen for mange er "trygheden i det ukendte". For uanset om du bryder ud som iværksætter som studerende eller som forsker, så er springet altid associeret med at forlade sin comfortzone. At træde ud af sine vante rammer.

 

Dette ønskede vi at anerkende. Vi var trætte af den polerede fortælling om rejsen uden problemer, og vi ønskede at anerkende, at iværksætteri selvfølgelig også byder på udfordringer, men også at det er lige præcis derfor, The Kitchen eksisterer.

 

Kampagnen "We help you become an entrepreneur” er en kampagne, baseret på fortællingen om at bryde ud af det vante og tage skridtet mod det ekstraordinære. For konceptuelt at visualisere dette har vi arbejdet med en grafisk ramme, som symboliserer det kendte.

 

Rammen bliver et symbol på alt det, man kender; den er et symbol på skolebænken for de studerende, som har gået i skole de sidste 15 år, og den er et symbol på forskningens trygge rammer - langt væk fra det kommercielle. Den er et symbol på at følge den sti, man havde planlagt. Men vigtigst af alt, så er den et symbol på, at rammen også kan brydes, og det er det, som The Kitchen er her for at hjælpe med.

 

Kampagnen er fortalt gennem ærlige citater fra ægte iværksættere, både studerende og forskere og som er versioneret ned til versioner kun med enten forskere eller studerende for at bidrage til en mere detaljeret digital målretning.

Resultat

Det vi endte med at overlevere vores arbejde til mediebureauet Carat, lavede vi et udførligt kampagne id bestående af content i forskellige modaliteter og formater: Se hele kampagne id’et ved at downloade det her.

Selve resultaterne fra kampagnen vil blive delt, så snart kampagnen er overstået.

Tilbage til flere cases

Udforsk flere...

Dansk Golf Union —

Engagement og medlemsvækst gennem branded content

Branded content
Brandstrategi
Filmproduktion
Alle projekter

Humanister i Erhvervslivet —

Du er meget mere end dine usikkerheder

Konceptudvikling
Brandstrategi
Målgruppeundersøgelse
Filmproduktion
Alle projekter