Ved at klikke "Accepter", indvilliger du til at der gemmes cookies på din enhed for at forbedre navigationen på hjemmesiden, analysere brugen og assistere vores markedsføringstiltag. Se vores Privatlivspolitikker for at læse nærmere.

u-days —

studie+by

OUTPUTS

Brandfilm
SoMe-ads
Grafik
Out-of-home

UDFORDRING

At skabe en helstøbt kampagne, som fra december 2022 til marts 2023 skal få gymnasiestuderende og sabbatister til at søge ind på et studie i Aarhus og deltage i u-days 2023.

Løsning

En kampagne til print og digital, som møder målgruppen akkurat der, hvor de er i livet. Nemlig i den periode, der mest af alt minder om en forvirret, usikker og limbo-lignende tilstand, hvor det er tid til at vælge det næste skridt; tid til at vælge både studie og by.

Digital kampagne
Digital kampagne
Konceptudvikling
Filmproduktion
Alle projekter
Afspilningsknap

Udfordring

u-days kontaktede os med henblik på en overvejende digital kampagne, som også skulle have enkelte elementer i print. Kampagnen skulle køre fra start december 2022 til slut februar 2023. 

 

Kampagnen skulle forholde sig til to målsætninger: At få flere sabbatister og gymnasiestuderende til at deltage i u-days 2023 og at få flere til at søge ind på et studie i Aarhus. 

 

Mediebureauet Carat skulle stå for selve udrulningen af kampagnen, som skulle udrulles på Facebook, Instagram, YouTube, Display Ads og rundt omkring på busstoppesteder i store dele af Danmark. Udfordringen lå derfor i at skabe et samlet narrativ på tværs af medieplaceringer, som var optimeret mod begge konverteringer.

Løsning

Efter en målgruppeanalyse stod det klart, at målgruppen i lige så høj grad vælger byen, som de vælger studiet, og derfor ønskede vi at bruge Aarhus by som et aktivt salgspunkt i kampagnen. Dernæst ønskede vi at møde målgruppen lige præcis der, hvor de befinder sig, nemlig i valget. Valget hvor man qua målgruppeundersøgelsen ikke kun vælger studie, men også vælger by. 

 

Løsningen blev derfor at lege med den struktur, der ligger i ordet “studieby”. Vi brød ordet op med et “+” for at visualisere og anerkende, at man som ny studerende ikke kun vælger studiet, men at man i lige så høj grad vælger byen. Strukturen omkring et “+” blev her tilvalgt fremfor et “og”, fordi det har positive konnotationer, som vi ønskede at associere med u-days og det valg, som målgruppen står overfor. 

 

Valget af studie+by blev derfor det overordnede og gennemgående narrativ for hele kampagnen. Derfra lagde vi os fast på to hovedkomponenter i kampagnen: awareness og identifikation.

Med en kort levetid var det nødvendigt at få drevet awareness og få en høj frekvens på selve u-days i form af brand farver, logo og datoer. Vi ønskede samtidig, at målgruppen skulle mødes af ærlige fortællinger, som var identificerbare, og som satte fokus på dualiteten i at vælge både studie og by. Løsningen blev derfor en kampagne baseret på studerendes fortællinger fra dengang, at de stod overfor lige netop dette valg.

Resultat

Vi endte med at overlevere en kampagne bestående af indhold i forskellige formater og til forskellige platforme - både online og offline. Er du nysgerrig på studie+by, så tjek hele kampagne-ID'et lige her.


Selve resultaterne fra kampagnen vil blive delt, så snart kampagnen er overstået. 

Tilbage til flere cases

Udforsk flere...

Shouter —

Get someone else to do it

TV-kampagne
Konceptudvikling
Brandstrategi
Filmproduktion