u-days —
studie+by
OUTPUTS
UDFORDRING
At skabe en helstøbt kampagne, som fra december 2022 til marts 2023 skal få gymnasiestuderende og sabbatister til at søge ind på et studie i Aarhus og deltage i u-days 2023.
Løsning
En kampagne til print og digital, som møder målgruppen akkurat der, hvor de er i livet. Nemlig i den periode, der mest af alt minder om en forvirret, usikker og limbo-lignende tilstand, hvor det er tid til at vælge det næste skridt; tid til at vælge både studie og by.
![](https://cdn.prod.website-files.com/637ca30f61fa4b584289af25/63a4a98704383d15a1a18f7e_THUMBNAIL_udays.jpg)
Udfordring
u-days kontaktede os med henblik på en overvejende digital kampagne, som også skulle have enkelte elementer i print. Kampagnen skulle køre fra start december 2022 til slut februar 2023.
Kampagnen skulle forholde sig til to målsætninger: At få flere sabbatister og gymnasiestuderende til at deltage i u-days 2023 og at få flere til at søge ind på et studie i Aarhus.
Mediebureauet Carat skulle stå for selve udrulningen af kampagnen, som skulle udrulles på Facebook, Instagram, YouTube, Display Ads og rundt omkring på busstoppesteder i store dele af Danmark. Udfordringen lå derfor i at skabe et samlet narrativ på tværs af medieplaceringer, som var optimeret mod begge konverteringer.
Løsning
Efter en målgruppeanalyse stod det klart, at målgruppen i lige så høj grad vælger byen, som de vælger studiet, og derfor ønskede vi at bruge Aarhus by som et aktivt salgspunkt i kampagnen. Dernæst ønskede vi at møde målgruppen lige præcis der, hvor de befinder sig, nemlig i valget. Valget hvor man qua målgruppeundersøgelsen ikke kun vælger studie, men også vælger by.
Løsningen blev derfor at lege med den struktur, der ligger i ordet “studieby”. Vi brød ordet op med et “+” for at visualisere og anerkende, at man som ny studerende ikke kun vælger studiet, men at man i lige så høj grad vælger byen. Strukturen omkring et “+” blev her tilvalgt fremfor et “og”, fordi det har positive konnotationer, som vi ønskede at associere med u-days og det valg, som målgruppen står overfor.
Valget af studie+by blev derfor det overordnede og gennemgående narrativ for hele kampagnen. Derfra lagde vi os fast på to hovedkomponenter i kampagnen: awareness og identifikation.
Med en kort levetid var det nødvendigt at få drevet awareness og få en høj frekvens på selve u-days i form af brand farver, logo og datoer. Vi ønskede samtidig, at målgruppen skulle mødes af ærlige fortællinger, som var identificerbare, og som satte fokus på dualiteten i at vælge både studie og by. Løsningen blev derfor en kampagne baseret på studerendes fortællinger fra dengang, at de stod overfor lige netop dette valg.
![](https://cdn.prod.website-files.com/637ca30f61fa4b584289af25/63a4a9e66b525638a85a84b2_udays-01.jpg)
![](https://cdn.prod.website-files.com/637ca30f61fa4b584289af25/63aaa05727ff6d2091c02604_udays-03.jpg)
Resultat
Vi endte med at overlevere en kampagne bestående af indhold i forskellige formater og til forskellige platforme - både online og offline. Er du nysgerrig på studie+by, så tjek hele kampagne-ID'et lige her.
Selve resultaterne fra kampagnen vil blive delt, så snart kampagnen er overstået.
![](https://cdn.prod.website-files.com/637ca30f61fa4b584289af25/63aaa05d16a3af27835d22f1_udays-04.jpg)
![](https://cdn.prod.website-files.com/637ca30f61fa4b584289af25/63aaa0610fc273bc13448dd7_udays-05.jpg)
![](https://cdn.prod.website-files.com/637ca30f61fa4b584289af25/63aaa06403bbda6f4b50ec74_udays-06.jpg)
Udforsk flere...
![](https://cdn.prod.website-files.com/637ca30f61fa4b584289af25/65045f1fcd260a1fc1f2b8d7_THUMBNAIL_THEKITCHEN_SMALL.jpg)
The Kitchen —
We help you become an entrepreneur
![](https://cdn.prod.website-files.com/637ca30f61fa4b584289af25/65045229e66251f39675a9fe_THUMBNAIL_RELEVANT_SMALL.jpg)